Dlaczego strony internetowej nie można pozycjonować „jednorazowo”?

Data wpisu: 13.11.2017
Zdjęcie główne #77 - Dlaczego strony internetowej nie można pozycjonować „jednorazowo”?

Nie ma tygodnia, abyśmy nie dostali zapytania o – nazwijmy to ogólnie - „szybkie pozycjonowanie strony internetowej.” Wciąż jest spora grupa klientów, którzy wierzą w cuda i wyobrażają sobie, że SEO to gotowy zbiór trików i sztuka kombinowania. Czyli: wystarczy coś tam namieszać, dodać kilka słów kluczowych na stronie, a TOP 1 będzie na wyciągnięcie ręki. To oczywiście bzdura. Nie ma mowy o tzw. „jednorazowym pozycjonowaniu”, a już na pewno nie w sytuacji, gdy zależy nam na długofalowych efektach.

 

 

Proces, proces i jeszcze raz proces

Profesjonalne pozycjonowanie strony nie trwa 1,2 czy 10 dni. Działania zawsze są podzielone na poszczególne etapy, z których zwyczajnie nie można zrezygnować. Tak naprawdę już sama analiza zawartości strony i poprawności jej zoptymalizowania może trwać co najmniej kilka dni – warto pamiętać, że żadna wzięta agencja nie pozwoli sobie na poświęcenie całej uwagi jednemu klientowi.

Nie ma zatem fizycznej możliwości, aby ktoś w pełni odpowiedzialnie mógł zagwarantować szybki i spektakularny efekt pozycjonowania strony. Wszelkie: „Pozycjonowanie do TOP 3 w 24 godziny” i „Twoja strona w TOP 2 w ciągu 5 dni roboczych” możesz sobie od razu odpuścić, bo to zwykłe podpuchy.

 

Nawet jeśli się uda, to co z tego będzie mieć Twoja firma?

My także moglibyśmy powiedzieć Ci, że w ciągu kilku dni wprowadzimy Twoją stronę do TOP 3. Ale co się kryje pod tym stwierdzeniem? Nic dobrego. Taki efekt jest możliwy do osiągnięcia jedynie przy pomocy chwytów black hat SEO, czyli głównie spamowania. Ponadto sukces dotyczyłby wyłącznie mniej istotnych fraz. W efekcie Twoja strona rzeczywiście byłaby wysoko w wynikach wyszukiwania, ale to zupełnie nie przekładałoby się na wyniki sprzedażowe Twojej firmy.

W przypadku SEO świetnie sprawdza się zasada: nie szybkość, a jakość. Lepiej jest wybrać kilka czy kilkanaście fraz, które rzeczywiście są wartościowe dla Twojego biznesu i na nich się skupić, niż w pośpiechu walczyć o pozycję na frazy bez znaczenia.

 

Wysoka pozycja to nie wszystko

Tak naprawdę zabawa zaczyna się dopiero później, bo wywalczoną pozycję trzeba jeszcze obronić. A to nie jest takie proste. Większość stron notuje bardzo wyraźne wahania pozycji i to z dnia na dzień, co wynika z wielu przyczyn, m.in. ze zmian w algorytmie wyszukiwania czy z działań podejmowanych przez konkurencję.

Jeśli więc zdecydujesz się na tzw. „pozycjonowanie jednorazowe”, zapłacisz sporo pieniędzy za szybki efekt, ale nie dopilnujesz, aby agencja SEO zajęła się dalszym monitorowaniem pozycji i budowaniem wartościowego zaplecza, to sukces będzie bardzo krótkotrwały. Niemal na pewno nie zdążysz go skonsumować w postaci pozyskania większej liczby klientów.

 

Przedsiębiorco – nie idź tą drogą!

Jeśli jakakolwiek agencja SEO czy freelancer oferuje Ci ekspresowe pozycjonowanie – podziękuj za współpracę. Jeśli ktokolwiek zapewnia Cię, że Twoja strona znajdzie się w TOP 3 na najbardziej konkurencyjne frazy w ciągu np. 3 miesięcy – podziękuj za współpracę. Jeśli agencja z góry podaje cenę za umieszczenie strony na szczycie wyników wyszukiwania Google – podziękuj za współpracę. Oszczędzisz sobie nerwów, a pewnie i sporo pieniędzy.

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.