Jak dać kopa swojej kampanii AdWords? 6 sprawdzonych sposobów

Data wpisu: 19.06.2017
Zdjęcie główne #75 - Jak dać kopa swojej kampanii AdWords? 6 sprawdzonych sposobów

Kampania linków sponsorowanych, czyli reklama AdWords, to znakomity i szybki sposób na ściągnięcie płatnego ruchu bezpośrednio z wyszukiwarki. Problem w tym, że wiedzą o tym prawie wszyscy, dlatego prowadzenie tych działań nie jest obecnie takie proste. W dzisiejszym wpisie zdradzimy Ci 6 skutecznych sposobów na to, jak zwiększyć skuteczność kampanii AdWords i tym samym czerpać z niej maksymalne korzyści.

 

1. Zadbaj o strukturę konta AdWords

Jest to szczególnie ważne, jeśli prowadzisz kilka lub kilkanaście kampanii jednocześnie. W pewnym momencie trudno będzie Ci się odnaleźć w tych wszystkich informacjach, które podsyła Ci Google. Łatwo wtedy popełnić błędy lub po prostu zaniechać pewnych czynności, co będzie rzutować na skuteczność kampanii. Pogrupuj reklamy, rozdziel je na różne kampanie, a następnie jeszcze raz przyjrzyj się wybranym słowom kluczowym.

2. Stale dopasowuj słowa kluczowe 

Jednorazowe wybranie słów kluczowych absolutnie nie wystarczy. Musisz regularnie sprawdzać ich skuteczność i eliminować te, które ściągają na stronę pusty ruch (bo są źle dopasowane do oczekiwań użytkowników). Zastąp je lepszymi słowami, niekoniecznie podsuwanymi przez Google. Pamiętaj też, że słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym są znacznie mniej skuteczne niż te w dopasowaniu ścisłym.

3. Przyjrzyj się treści reklam

Czy na pewno jest ona dość atrakcyjna dla użytkowników? Czy zadbałeś o odpowiednio chwytliwy nagłówek (który jest najważniejszy)? Czy Twoja reklama w jakikolwiek sposób wyróżnia się na tle konkurencji? Pamiętaj również, aby w nagłówku koniecznie umieścić frazę kluczową, która możliwie najdokładniej odpowiada zapytaniu potencjalnego klienta. To znacznie zwiększa szansę na to, że reklama zostanie kliknięta.

4. Skorzystaj z rozszerzenia reklamy 

Google od pewnego czasu daje możliwość rozbudowania reklamy AdWords o dodatkowy wiersz wchodzący w skład nagłówka. Wykorzystaj to! W ten sposób masz jeszcze więcej miejsca na stworzenie tekstu chwytającego klienta za gardło.

5. Stosuj liczby w treści reklamy 

To sprytny i skuteczny trik przyciągający wzrok użytkowników. Zamiast więc pisać, że dajesz wieloletnią gwarancję na rower, w nagłówku napisz, że Twoje rowery przejadą 10000 kilometrów bez awarii. Dla klienta jest to konkretna i atrakcyjna wizualnie informacja. Znacznie lepiej wygląda nagłówek „10 lat na rynku” niż „Dziesięć lat w branży”, prawda?

6. Personalizuj i uatrakcyjniaj przekaz

Tworząc reklamy AdWords nie ma sensu silić się na kondensowanie jak największej liczby informacji. Nie ma na to miejsca. Dlatego sięgaj po hasła, atrakcyjne słowa-klucze oraz staraj się maksymalnie spersonalizować przekaz. Zwracaj się do klienta bezpośrednio, zadaj mu pytanie („Masz już dość swojego starego roweru?”), stosuj najskuteczniejsze słowa marketingu oraz Call to Action, czyli Gratis, Za darmo, Teraz, Sprawdź, Nowość, Ograniczona oferta itd.

Pamiętaj również, aby stale monitorować wyniki kampanii i testować różne rozwiązania. Jeśli natomiast nie masz na to czasu, zleć prowadzenie działań reklamowych w wyszukiwarce specjalistom. Jesteśmy do Twojej dyspozycji. 

Autor wpisu: Soluma SEM

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.