Data wpisu: 18.02.2014

Jak reklamować w Internecie organizację non-profit?

W Internecie szukamy dziś dosłownie wszystkiego. Porad zawodowych, rozwiązań problemów, usług, produktów, pocieszeń, ostatnich desek ratunku, pieniędzy. Szukamy również sposobów na to, aby komuś pomóc. Właśnie dlatego organizacje non-profit nie mogą bagatelizować potencjału Internetu i powinny reklamować się w wyszukiwarce. Od ich widoczności w Google zależy poziom zdobywanych funduszy, które później zostaną przeznaczone na pomoc czy ratowanie życia. Podpowiadamy najlepsze sposoby na to, jak reklamować w Internecie organizację non-profit.

Najważniejsze jest wypozycjonowanie strony

Każda organizacja non-profit, która chce pozyskiwać darczyńców, po prostu musi mieć własną stronę internetową. To ona będzie źródłem informacji dla ludzi dobrej woli. Powinna być estetyczna, funkcjonalna, wypełniona dobrej jakości treścią i... zoptymalizowana pod kątem SEO.

Brutalna prawda jest bowiem taka, że jeśli strona organizacji nie znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, to ma o 95% mniejsze szanse, że odwiedzą ją darczyńcy. Takie są właśnie statystyki – pierwsze trzy wyniki wyszukiwania generują około 80% kliknięć, a na drugą stronę zagląda zaledwie 5% internautów.

Pozycjonowanie strony internetowej organizacji non-profit nie różni się od pozycjonowania strony np. kancelarii prawnej. Witryna musi zostać zoptymalizowana, głównie pod kątem zawartości treściowej, aby stała się przyjazna robotom wyszukiwarki. Następnie trzeba przenieść działania poza stronę i zacząć ją promować na serwisach zewnętrznych. Można to zrobić poprzez budowanie zaplecza SEO czy publikowanie wartościowych treści np. na portalach, z których będą prowadziły linki do strony docelowej.

Trzeba przy tym pamiętać, że efekty nie przyjdą po 1 czy 2 miesiącach. Pozycjonowanie strony na kilkaset fraz kluczowych trwa minimum rok. Co więcej, raz wywalczona pozycja w Google nie jest dana na zawsze. Należy jej bronić kontynuując działania SEO.

Można na skróty

Bez względu na prowadzenie działań SEO (które stanowią podstawę marketingu internetowego) można zdecydować się na uruchomienie kampanii linków sponsorowanych w ramach programu Google AdWords. Jest to bardzo skuteczne rozwiązanie, które gwarantuje natychmiastową widoczność witryny organizacji non-profit na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, nawet nad wynikami organicznymi.

Za taką reklamę trzeba oczywiście zapłacić. Koszt jest zależny od wyboru słów kluczowych (niektóre są bardzo konkurencyjne, dlatego pojedyncze kliknięcie kosztuje więcej) oraz od założonego budżetu. Ważne jest bowiem to, że nie płaci się za samo wyświetlenie reklamy, ale jedynie za kliknięcie w nią. Dzięki temu organizacja ma pełną kontrolę nad kosztami promocji.

Skąd wziąć na to pieniądze? Google Ad Grants

Reklamowanie się w wyszukiwarce nadal jest o wiele tańsze niż np. w telewizji, ale dla niektórych organizacji nawet wydanie 1000 złotych miesięcznie może być barierą nie do przeskoczenia. Google o tym wie, dlatego stworzyło specjalny program Google Ad Grants. Na czym to polega?

Uczestnictwo w programie umożliwia zdobycie pokaźnych środków na reklamę w Internecie – w grę wchodzi nawet 40.000 dolarów. Google Ad Grants jest skierowane do organizacji non-profit i pożytku publicznego. Jakie warunki trzeba spełnić? Organizacja musi:

  • Mieć siedzibę zarejestrowaną na terenie Polski
  • Uzyskać wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym
  • Mieć własną stronę internetową, na której znajduje się merytoryczna treść związana z działalnością organizacji

Z programu wykluczone są natomiast instytucje i organizacje rządowe, firmy medyczne, szkoły, placówki wychowawcze i szpitale.

Organizacja non-profit ma więc dość duży wybór metod promowania się w Internecie, bo przecież w grę wchodzi także wykorzystanie siły mediów społecznościowych czy np. prowadzenie bloga. Ważne, aby były to działania dobrze zaplanowane i konsekwentnie prowadzone, najlepiej pod opieką specjalistów od marketingu internetowego.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry