Kiedy przeprowadzić kampanię remarketingową? 5 najlepszych momentów

Data wpisu: 21.03.2017
Zdjęcie główne #67 - Kiedy przeprowadzić kampanię remarketingową? 5 najlepszych momentów

Remarketing to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy w wyszukiwarce i w sieci reklamowej Google. Pozwala zaoferować swoje produkty i usługi osobom, które rzeczywiście są nimi zainteresowane, ponieważ już kiedyś się z nimi zapoznawały. Kiedy więc się na nią zdecydować? Oto 5 najlepszych momentów.

 

Remarketing to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy w wyszukiwarce i w sieci reklamowej Google. Pozwala zaoferować swoje produkty i usługi osobom, które rzeczywiście są nimi zainteresowane, ponieważ już kiedyś się z nimi zapoznawały. Badania wskazują, że kampania remarketingowa może zwiększyć konwersję nawet o kilkadziesiąt procent, co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie kosztu reklamy i wypracowanie większej rentowności.

Nie wszystkich e-sprzedawców stać jednak na to, by prowadzić kampanię remarketingową bez przerwy. Kiedy więc się na nią zdecydować?

Oto 5 najlepszych momentów.

1.Black Friday – Czarny Piątek został wymyślony w USA, ale obecnie spokojnie można go uznać za globalne „święto” handlu. Przypada w pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia, czyli pod koniec listopada. Sklepy szykują na ten dzień wiele świetnych promocji, a klienci planujący zrobienie zakupów na święta czekają z tym właśnie na Black Friday. Obroty sklepów w USA zwiększają się wtedy o kilkaset procent. W Polsce ten fenomen nie przybrał jeszcze aż takich rozmiarów, co nie zmienia faktu, że naprawdę warto przeprowadzić kampanię remarketingową połączoną ze standardową reklamą AdWords właśnie na kilka dni przed Black Friday.

2.Cyber Monday – w założeniu miała to być internetowa odpowiedź na Black Friday, ale obecnie oba wydarzenia doskonale się uzupełniają. Cyber Monday jest tradycyjnym dniem promocji w sklepach online. Idea jest dokładnie taka sama jak w przypadku Black Friday. E-sklepy powinny wręcz obowiązkowo zorganizować kampanię remarketingową właśnie w okresie pierwszego poniedziałku po Dniu Dziękczynienia.

3.Dzień Darmowej Dostawy – bardzo fajna inicjatywa, która była odpowiedzią na powszechny zarzut pod adresem e-handlu, czyli wysokie koszty wysyłki. W Dniu Darmowej Dostawy wszystkie e-sklepy przystępujące do akcji oferują bezpłatną wysyłkę (najczęściej w przypadku zamówień od 20 złotych). Święto przypada pod koniec listopada lub na początku stycznia. Wielu klientów czeka z zakupami właśnie na DDD, dlatego kampania remarketingowa w tym okresie jest jak najbardziej wskazana.

4.Grudzień – tego nie trzeba chyba specjalnie tłumaczyć. Pierwsza połowa grudnia jest naturalnym okresem na przeprowadzenie kampanii remarketingowej i przypomnienie klientom, że to ostatni moment, aby kupić prezenty. Skuteczność kampanii jest wtedy bardzo wysoka, bo działa element psychologiczny, czyli chęć złożenia zamówienia z gwarancją dostawy przed świętami.

5.Styczeń – uruchomienie kampanii remarketingowej w styczniu ma swoje podstawy. W końcu nie każdy znalazł pod choinką to, o czym marzył. Wówczas warto przypomnieć o produktach, którymi interesowali się klienci jeszcze kilka tygodni wcześniej. W dodatku w styczniu tradycyjnie organizuje się wyprzedaże, na które klienci bardzo czekają.

 

Wybranie właściwego momentu na przeprowadzenie kampanii remarketingowej ma kluczowy wpływ na skuteczność reklamy. To dowodzi, jak ważne w e-handlu jest planowanie i podejmowanie z odpowiednim wyprzedzeniem działań, które przyniosą efekty sprzedażowe w przyszłości.

Autor wpisu: Soluma SEM

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.