Linkowanie wewnętrzne: jak to robić dobrze?

Data wpisu: 17.11.2020
Zdjęcie główne #81 - Linkowanie wewnętrzne: jak to robić dobrze?

Spośród wielu czynników rankingowych Google to właśnie linkowanie wewnętrzne często sprawia wiele problemów zarówno właścicielom stron, jak i obsługującym je agencjom. Obowiązują tutaj bardzo konkretne zasady, do których wystarczy się tylko stosować, aby realnie poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce. Te najważniejsze omawiamy w naszym poradniku. Sprawdź, jak należy linkować w obrębie jednej strony internetowej.

Linkuj tak często, jak się da

Oczywiście wszystko w granicach rozsądku. Nie upychaj linków wewnętrznych w każdym zdaniu, bo to nie ma żadnego sensu, a w dodatku mogłoby źle wpłynąć na komfort czytania czy generalnie korzystania ze strony. Wskazane jest natomiast, aby w każdym artykule na blogu, opisie produktu czy też usługi umieścić co najmniej jeden link wewnętrzny. Jeśli tworzysz stronę „O nas”, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać w treści link do zakładki kontaktowej czy z ofertą.

Pamiętaj, że linkowanie wewnętrzne nie ogranicza się tylko do tekstu

Bardzo często popełnianym błędem jest sprowadzanie linkowania wewnętrznego wyłącznie do tych odnośników, które znajdują się w czytanym tekście. Linkowanie można jednak z powodzeniem „wyprowadzić” poza sam tekst. Przykładowo: jeśli masz sklep internetowy i prezentujesz klientowi konkretny produkt, to pod opisem warto umieścić odnośniki do „Inni kupowali też” albo „Te produkty również mogą Cię zainteresować”.

Analogicznie: na stronie blogowej zawsze polecaj czytelnikom inne artykuły, najlepiej o podobnej tematyce czy rozwijające dany wątek. Ważne jest, aby maksymalnie wykorzystywać elementy na stronie, które mogą nam posłużyć do umieszczenia pod nimi linku wewnętrznego, a są „klikalne”.

Zasada exact match

Jest to najważniejsza zasada odnosząca się do linkowania wewnętrznego. Zakłada ona, że linkowana treść musi być tematycznie powiązana ze stroną, na której umieściliśmy odnośnik. Pokażmy to na przykładzie artykułu blogowego opublikowanego w sklepie internetowym. Jeśli artykuł traktuje o najnowszych modelach opon zimowych, to nie linkuj z niego do opon letnich – byłoby to niekomfortowe dla użytkownika i tym samym fatalnie wpłynęłoby na parametr UX.

Jeśli natomiast chcesz ukryć link pod konkretną frazą (anchor tekstem), na przykład „buty na lato”, to bezwzględnie musi on prowadzić czy to do artykułu na temat takiego obuwia, czy do podstrony w sklepie internetowym z butami letnimi.

I na koniec jeszcze jedna wskazówka: linkuj tylko do wartościowych podstron, czyli takich, na których opublikowałeś przydatne, merytoryczne i unikalne treści. Przed dodaniem odnośnika upewnij się, że strona nadal istnieje (może zapomniałeś, że została jakiś czas temu usunięta?) i nie zawiera żadnych błędów.

Autor wpisu: Soluma SEM

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.