Ocena sprzedawcy – świetny dopalacz dla reklam AdWords

Data wpisu: 22.02.2017
Zdjęcie główne #64 - Ocena sprzedawcy – świetny dopalacz dla reklam AdWords

W sieci szukamy dziś dosłownie wszystkiego. Bardziej ufamy opiniom innych, kompletnie anonimowych osób niż sobie. Na decyzję zakupową wpływa nie tylko cena produktu, ale także ocena sprzedawcy. Dlatego Google jakiś czas temu uruchomiło w Polsce nowe rozszerzenie, które pozwala wyświetlać ocenę przy reklamie AdWords. Przeczytaj, na czym to polega.

 

Czym jest ocena sprzedawcy?

Ocena sprzedawcy jest rozszerzeniem automatycznym, co oznacza, że nie można jej uruchomić samodzielnie. Decyzja należy do Google. Gigant z Mountain View włącza graficzne (gwiazdki) oceny w momencie, gdy dany sprzedawca reklamujący się w sieci AdWords uzyska minimum 150 opinii pochodzących z różnych źródeł, a średnia ocen wyniesie przynajmniej 3,5 gwiazdki w skali Google.

Nie trzeba za to płacić, a koszt kliknięcia także nie zmienia się po uruchomieniu rozszerzenia. Oczywiście oceny można wyłączyć, jednak jest to równoznaczne z rezygnacją ze wszystkich innych rozszerzeń.

Warto wiedzieć

Z badań Google wynika, że reklama AdWords wsparta oceną sprzedawcy uzyskuje nawet o 10% wyższy współczynnik klikalności.

Gra jest zatem warta świeczki. Ważne jest to, że oceny sprzedawcy wyświetlane w ramach sieci reklamowej AdWords nie są tożsame z ocenami wyświetlanymi w Zakupach Google. Dlatego e-sprzedawca nie musi mieć konta w Google Merchant Center, aby móc skorzystać z rozszerzenia.

 

Jakie opinie wyświetla Google?

Google korzysta z różnych źródeł opinii. Najważniejsze jest to, że przed uruchomieniem rozszerzenia wszystkie zebrane oceny są filtrowane po to, aby odsiać te skrajne i budzące wątpliwości operatora – czyli np. takie, które wskazują na to, że zostały wygenerowane sztucznie (kupione).

Źródłami opinii są przede wszystkim:

  • Google Trusted Stores – jest to bezpłatny program certyfikacji sklepów internetowych,
  • Opinie konsumenckie Google – wyszukiwarka zbiera opinie od klientów w imieniu e-sprzedawcy po zakończeniu transakcji,
  • StellaServie – prywatna firma, z którą współpracuje Google,
  • Ankiety konsumenckie Google,
  • Opinie klientów umieszczone w niezależnych serwisach, jak chociażby TrustPilot.

 

Ważne

Google nie wyświetli opinii, które nie mają związku z reklamowanym przedmiotem/usługą.

 

Jak zacząć?                                                           

Jeśli Twój e-sklep nie ma jeszcze żadnych opinii, to jak najszybciej zadbaj o to, by klienci zaczęli je wystawiać. Pierwszym krokiem powinno być wypełnienie TEGO (https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe9PgDmio2Kgu6zYHiu4dL8MUlcXyLYRBAcmkjTJhBzlJuGMQ/viewform) kwestionariusza zgłoszenia sklepu do systemu opinii Google i StellaService. Poza tym zarejestruj sklep w niezależnych centrach opinii.

Oczywiście najważniejsze jest dbanie o wysoką jakość obsługi klientów, dzięki czemu będą oni bardziej skorzy do wystawiania pozytywnych ocen. Pamiętaj także, że często klienci wystawiają negatywną opinię nie dlatego, że są niezadowoleni ze sklepu, ale np. z opóźnienia w dostawie czy niskiej jakości produktu. Dlatego staraj się budować markę sklepu niezależnie od asortymentu i podwykonawców.

Autor wpisu: Soluma SEM

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.