Remarketing, czyli zachęć klienta do powrotu i dokończenia zakupów

Data wpisu: 22.11.2016
Zdjęcie główne #58 - Remarketing, czyli zachęć klienta do powrotu i dokończenia zakupów

Jednym z największych problemów, z jakim spotykają się właściciele sklepów internetowych, jest uzyskanie wysokiej konwersji. Spora grupa klientów wchodzi na stronę sklepu, przegląda jego zawartość, ale nie idzie za tym żadna akcja zakupowa. Są również tacy klienci, którzy zdążyli już wrzucić produkt do koszyka, jednak nie przeszli do płatności. Jak przekonać ich do powtórnej wizyty i dokończenia zakupów? Skutecznym rozwiązaniem jest remarketing. Sprawdź, na czym to polega.

Czym właściwie jest remarketing?

Remarketing fachowo jest nazywany kampanią retargetowaną. Polega ona na prezentowaniu użytkownikowi konkretnego produktu, którym interesował się w przeszłości, ale z jakichś powodów go nie kupił. Co więcej – remarketing można wykorzystać także w stosunku do osób, które choć raz odwiedziły stronę internetową. Po co? Aby się im przypomnieć. Być może podczas poprzedniej wizyty użytkownik nie miał dość czasu, aby zapoznać się z ofertą lub coś zniechęciło go do dalszej aktywności. Za drugim razem może być inaczej i warto się o tym przekonać.

Z remarketingiem ma do czynienia zdecydowana większość użytkowników Internetu. Na pewno zauważyłeś, że już po kilku godzinach od wizyty na stronie np. sklepu z drukarkami, w przeglądarce wyświetlają Ci się reklamy tych urządzeń. Tak to właśnie działa. Owszem, remarketing może być irytujący, ale jest też bardzo skuteczny.

Pamiętaj

Remarketing zadziała jeszcze lepiej, jeśli reklama poinformuje użytkownika o promocji na produkt, którym kiedyś się interesował.

Dlaczego warto w to zainwestować?

Kampania retargetowana przynosi sklepom internetowym, ale też właścicielom stron wizerunkowych, bardzo duże korzyści. Oto najważniejsze z nich:

  1. Adresujesz reklamę do osób, które są tylko o krok od podjęcia decyzji o zakupie - nie wydajesz więc pieniędzy na promowanie się w gronie użytkownik kompletnie niezainteresowanych Twoją ofertą.
  2. Pozyskanie klienta jest coraz droższe – dlatego warto wykorzystywać narzędzia, które przy relatywnie niskim koszcie mogą skłonić do zakupu osoby znajdujące się w grupie docelowej sklepu.
  3. Niewiele osób dokonuje zakupu podczas pierwszej wizyty – szacunkowo ponad 70% internautów swoją pierwszą wizytę w e-sklepie ogranicza jedynie do przeglądania asortymentu, nie podejmując przy tym żadnej akcji. Stosując remarketing można do nich dotrzeć, co znacznie zwiększa szansę na sprzedaż.
  4. O klienta trzeba zabiegać – w polskim Internecie działa około 20 tysięcy e-sklepów i oczywiste jest, że nie dla każdego wystarczy klientów. Rezygnując z działań reklamowych, a remarketing jest jednym z najskuteczniejszych, sklep skazuje się na małą popularność, a w konsekwencji zniknięcie z rynku.

Remarketing dynamiczny – na czym to polega?

Obok klasycznego remarketingu e-sklepy coraz częściej wykorzystują tzw. remarketing dynamiczny. Polega on na wyświetlaniu użytkownikom tylko tych produktów, które były przez nich oglądane podczas poprzedniej wizyty, ale ostatecznie nie trafiły do koszyka. Jest to zatem reklama bardzo spersonalizowana, mogąca w znacznie większym stopniu skłonić użytkownika do dokończenia zakupów.

Co w sytuacji, gdy użytkownik oglądał kilka produktów i nie wiadomo, który z nich szczególnie go zainteresował? W ramach remarketingu dynamicznego można wyświetlić więcej zdjęć czy grafik przedstawiających różne produkty – często korzystają z tego tzw. mega sklepy. Dzięki temu koszt reklamy jest mniejszy, a szansa na sprzedaż rośnie.

Prowadzenie działań remarketingowych przekłada się na realne zyski dla e-sklepów, dlatego naprawdę lepiej z tego nie rezygnować. Klientom czasami trzeba przypomnieć, że chcieli wydać pieniądze i przekonać ich, że to jest dobry moment, aby to wreszcie zrobić.

Autor wpisu: Soluma SEM

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.